HTML

István atya

Ez a blog együtt imádkozik veletek! Olvassátok,imádkozzátok ti is őket nagy lelki haszonnal! Ugyanakkor szeretettel arra kérlek benneteket, hogy küldjetek a címemre új imákat, mert az örök élet elérésében ezzel is segítjük egymást!

2007.08.29. 12:20 István atya

Imák 2

45./ Üdvözítőm, nagy Királyom,
   beértél lelkembe.
   Örömmel hordalak szívemben téged,
   aki a mindenség vagy.
   Legyen a tied minden,
   ami a szívemben van;
   mindent lábad elé teszek.
   Te vagy az én Királyom!
   Édes Úr, Te lejöttél az égből
   egykor a földünkre,
   értünk, emberekért éltél,
   s meghaltál a kereszten, feküdtél a sírban.
   Dicsőségesen föltámadtál,
   fölmentél a mennyekbe,
   de szereteted emlékeként
   nekünk adtad e szentséget.
   Add nekem most kegyelmedet,
   segíts engem testeddel és véreddel,
   hogy méltó lehessek hozzád,
   szentül, jól és jámborul éljek.
    Krisztus, minden földek,
   minden népek, minden kor Királya,
   boldogan énekelje neked az egész világ:
   Dicsértessék mindörökké!
44./ Istenem, adj nekem derűt és nyugalmat, hogy tudomásul vegyem mindazt, amin
   úgysem változtathatok;
   Bátorságot, hogy változtassak azon, aminek megváltoztatására képes vagyok;
   És bölcsességet, hogy mindig megmondhassam, mi a különbség a kettő között. 
43./ Istenem, szükségem van rád, hogy taníts napról napra, minden napnak a
   követelménye és szükséglete szerint. Add meg nekem, Uram, a
   lelkiismeretemnek azt a tisztaságát, amely csak a te sugallatodat érzi és
   fogja fel. Fülem süket, nem hallom hangodat. Szemem homályos, nem látom
   jeleidet. Csak te tudod élessé tenni szememet, megtisztítani és megújítani
   szívemet. Taníts meg arra, hogy ott üljek lábadnál, és hallgassam a
   szavadat.
   (John Henry Newman)
             42./ Óh, Jézusom szükségem van rád,
   Köszönöm, hogy meghaltál értem a kereszten.
   Kinyitom életem kapuját és
   Befogadlak, mint Uramat és Megváltómat.
   Kérlek, Te irányítsd az életemet és
   Tégy olyanná, amilyenné akarod hogy legyek! Ámen.
41./ Szeretlek, Istenem, mert te mindenek előtt voltál a világon.
   Szeretnem kell téged, mert saját kezeddel formáltál meg engem.
   Szeretlek téged, Istenem, mert azért alkottál, hogy szeresselek.
   Uram, Istenem, szeretlek téged, mert te előbb szerettél engem!
   Mily boldogtalan voltam, amíg nem követtelek!
   Mily boldog leszek, ha egészen neked adom magam!
   Add, hogy csak érted éljek, és téged szeresselek!
40./ Uram és Üdvözítőm, Jézus Krisztus! Adj nekem kedvet és lehetőséget, hogy
   téged mindinkább megismerhesselek, mindjobban megszeresselek, és egyre
   hívebben kövesselek.
   Buzdító kegyelmed hívása nálam ne süket fülekre találjon, hanem legyek
   mindenkor kész, hogy akaratodat odaadással teljesítsem!
   Szembefordulok önszeretetemmel és önzésemmel, s követlek a gyalázatban,
   szegénységben és üldöztetésben.
   Teljesen újjá akarok születni, a régi magamat levetkőzni, hogy már ne én
   éljek, hanem te énbennem. 
39./ Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd be szívem sötétségét, és adj nekem
   igaz hitet, biztos reményt és tökéletes szeretetet, érzéket és értelmet,
   Uram, hogy megtegyem a te szent és igaz parancsodat.
   (Assisi Szent Ferenc) 
38./ Engedd Uram, hogy veled szoros barátságban tölthessem napjaimat!
   Gondolataim, szavaim, tetteim a keresztség kegyelmét tükrözzék, hogy
   hivatásomra méltó lehessek.
37./ Felebarátom éppen olyan ember - mint én vagyok.
   Az ő sorsa - lehetne az én sorsom is.
   Az Isten képmása - akárcsak én.
   Őt is Krisztus váltotta meg - akárcsak engem.
   Isten azt parancsolja, hogy felebarátomat ugyanúgy szeressem, mint
   magamat.
   Amit felebarátomnak teszek, Jézus úgy tekinti, mintha neki tenném.
   Nem lehetek Jézus tanítványa, ha nem szeretem az embereket.
   Nem vagyok keresztény, ha nem segítek embertársaimon.
   Ha felebarátomat megvetem, Isten is megvet engem.
   Ha felebarátomat gyűlölöm, Isten is elítél engem.
   Ha felebarátomat megszomorítom, Isten sem kímél engem.
   Ha felebarátomnak megbocsátok, megbocsát nekem Isten is.
   Ha felebarátomat gyámolítom, Isten engem is fölkarol.
   Amit felebarátomnak teszek, azt teszi velem az Isten.
   Isten aszerint ítél majd meg, mennyire voltam jó az emberekhez.
   Uram add, hogy szeressem felebarátomat, mint önmagamat!
36./ Mindenható bírája az embereknek s a megfoghatatlan nagy mindenségnek!
   Ámulattal és imádattal borulok le előtted, s csak gyengeségemet s szorongó
   szívem dobbanásait érzem. Engedd megérlelnem magamban azt az erényt és
   tökéletességet, amelyet az ember minden fogyatkozása és tomboló
   szenvedélyei ellenére már itt a földön elérhet! Add nekem azt a benső
   vigaszt, a lélek ama nyugalmát, amely nélkül a röghöz kötött halandó a te
   szemléletedben nem gyönyörködhetik, s lelke azt a föld feletti szárnyalást
   el nem érheti, melyre az ájtatos ima a tétovázó kedélyt, hacsak rövid
   percekre is képesíti! Engedd, hogy ily magaslaton állandóan
   megmaradhassak! Acélozd meg bennem a gondolkodó erőt, hogy habár még e
   földi léthez vagyok is kötve, lelkileg halott ne lehessek, s tiszta
   képzelettel emelkedve föl hozzád, a te jóságodat és nagyságodat
   megismerhessem és földi pályám célját is fölfoghassam! Eszközöld Te magad,
   hogy elmém megértsen téged! Szabadítsd meg lelkemet az előítéletektől, s
   töltsd meg szívemet véghetetlen béketűréssel és szeretettel az egész
   emberi nem iránt! Vess fátyolt elmúlt életemre s engedd meg, hogy
   tapasztalataimból, élményeimből, hibáimból s vétkeimből az, ami
   legüdvösebb lesz, háromolhassék reám. Ámen.
   (Széchenyi István: Mindennapi ima) 
35./ Mennyei Atyánk!
   Hálát adok neked azért, hogy
   képviselhetem országunkat és egyházunkat
   előtted és az emberek előtt.
   Kérlek segíts, hogy bűneim ellenére
   jól végezzem el a rám bízott feladatokat.
   Kérünk Téged, add,
   hogy az erőtlenek erőben részesüljenek,
   a buzgók az életszentség teljességére eljussanak,
   a bűnösök megtérjenek,
   a betegek meggyógyuljanak,
   a sötétségben élők megszabaduljanak a gonoszság erőinek kötelékeiből,
   a szűkölködők és szenvedők gondjaikban enyhülést kapjanak!
   Bennünket pedig vezess el a teljes egységre
   Jézus Krisztus nevében,
   a mindenkor segítő Szűzanya közbenjárására,
   hogy hazánk, mint a Szeretet földje felvirágozzon
   és minden helyzetben megdicsőítse a Te neved a Szentlélek ajándékai és
   kegyelmei által.
   Köszönöm Atyám, hogy kedves neked ez a föld és megsegítesz minket. Ámen.
34./ Isteni bölcsesség, vezess engem!
   Isteni hatalom, erősíts engem!
   Isteni jóság, kegyelmeddel árassz el engem!
   Isteni szellem, tüzesíts át engem!
   Isteni szeretet, karolj át engem!
   Isteni akarat, rendelkezzél velem!
   Isteni szent fölség, szentelj meg engem!
   Én Istenem kegyessége, vigasztalj meg engem!
   Isteni méltóság, kormányozzál engem!
   Isten! Végtelenségedből töltekezzék lelkem!
   Istenem fényessége, világosíts meg engem!
   Isten irgalmassága mentse meg a lelkem!
   Szentháromság egy Isten, áldj meg engem!
   Áldj meg életemben, áldj meg halálomban;
   Áldj meg itt a földön és az örökkévalóságban! 
33./ Ó, keresztre feszített Jézus Krisztus, sajnálom, hogy megbántottalak,
   szent sebeidre és szenvedéseidre is kérlek, bocsáss meg nekem, és ne hagyj
   engem bűneimben meghalni, hogy kiontott, drága szent véred rajtam kárba ne
   hogy vesszen!
   (II. János Pál pápa)
32./ "Ha mint orvos, és mint ember,
   Megtettem, mit tennem kell,
   Ha erőim megfeszítve
   Célom mégsem érem el,
   Téged hívlak, Istenem,
   Oltalmazd a betegem.
   A tudásom határánál,
   Légy velem a betegágynál."
   (Boldog Batthyány-Strattmann László)
31./ Sokan szeretnek téged, Uram, Jézus Krisztus, bár nem tartoznak látható
   egyházadhoz. Te ajándékoztad meg őket ezzel a kegyelemmel. Ők is keresik
   barátságodat, és úton vannak a te dicsőségedbe. Hogy nem tartoznak hozzád,
   az rajtunk is múlik.
   Minden kereszténnyel együtt kérlek, Uram, találják meg az utat az
   egyházba, hogy velünk ugyanazon szeretetben egyesülve munkálkodjanak
   országod javára.
   Őszintén akarom őket szeretni, mint ahogy te is szeretted földi életedben
   azokat, akik az igazságot keresték, bár nem találtak még rá!
   Segíts, hogy az embereket, akikkel találkozom, példás életemmel
   visszavezethessem egyházadba!
   Segíts, hogy ne csalódjanak bennem, mindig jónak, igaznak, becsületesnek
   találjanak!
   Adj számra meggyőző szavakat, ajándékozz meg vonzó szeretettel, és add,
   hogy példámmal, imával és alázatossággal tanúságot tehessek az igazságról!
30./ Mindig soknak tartjuk,
   amit mi teszünk másokért;
   ellenben amit mások tesznek érettünk,
   azt semmibe sem vesszük.
   Úgy látszik, két szívünk van:
   egy lágy, gyöngéd, engedékeny -
   önmagunk számára,
   és egy kemény, szigorú, zord -
   embertársaink számára.
  (Szalézi Szent Ferenc)
29./ Krisztuséi vagyunk. Nem máshoz, hanem hozzá tartozunk. Egységünk alapja: a
   keresztségben Krisztus bennünket magáénak fogadott, és önmagával
   egyesített. Az egység, melyet Krisztusban egymással megosztunk, nagyobb a
   múltbeli és jelenlegi különbségeinknél, melyek egyházainkat ma is
   elválasztják. Szerető Istenünk! Köszönjük Neked, hogy Krisztusban eggyé tettél
   bennünket. Adj nekünk felismerést és bátorságot, hogy egyházadat egységben
   és szeretetben építhessük. Add, hogy életünkkel és egyházaink
   szolgálatával a Te szeretetedről tegyünk tanúbizonyságot. Ámen. 
28./ Jézus lábunk együtt járjon,
   a mi kezünk együtt gyűjtsön,
   bensőnk együtt érezzen
   szívünk együtt dobbanjon,
   elménk gondolata egy legyen,
   fülünk együtt füleljen a csendességre,
   szemünk egymásba nézzen és összeforrjon,
   ó Jézusom a mi ajkunk együtt könyörögjön irgalomért az örök Atyához. 
27./ Minden szerzett bölcsességem, okosságom, lelki vidámságom lehull rólam, és
   nem tudok mást tenni, mint imádságban ahhoz menekülni, akiben akkora
   irgalom volt, hogy Isten létére meztelen földi gyermekként jött el
   hozzánk. Amikor megszabadultam a külvilágtól és minden idegenségtől,
   boldogan térdeltem színe előtt, és az alázat és a bánat édes könnyét
   onthattam, akkor éreztem, hogy új, kimondhatatlan áldás egész árja áradt
   rám, s a hosszú sötétség után újra világosság gyúlt bennem: Ő az Úr, aki
   mindig közel van hozzánk, örömben és balsorsban. Nem értelmetlenül
   kerültünk a világba, itt kell megérnünk egy másik világ számára. Nagy
   bűneimnek teljes tudatában vagyok, mégis bizalom tölt el, mivel tudom,
   hogy Isten az örök szeretet és kegyelem, s hogy Megváltóm él, s híveit az
   örökkévaló és az Igazságos kegyelmében részesíti.
  (Carl Ritter: Az imádság áldása) 
26./ Zengjed, nyelv, a dicsőséges
   test titkát s a drága vért
   melyet hullatván értékes
   váltságul az emberért
   a föld ura, a felséges
   méh gyümölcse nem kímélt.
   Egünk küldte, s nekünk szülte
   tiszta szűz, szeplőtelen.
   Köztünk élt és hinté földre
   az Igét, mely jót terem;
   a csodás szertartással ülte
   búcsúestjét idelenn.
   Mert a végső estebédet
   tartván ő és társai,
   együtt a törvényes étket
   jámborul fogyasztani:
   étkül a tucatnyi népnek
   önmagát osztotta ki.
   És a kenyeret testévé
   igézte az Ige-test
   s a bor lett Krisztus vérévé:
   magyarázni ne keresd!
   Hit dolga és igaz szívé,
   hogy erősen tartsa ezt.
   Azért kell e nagy szentséget
   leborulva áldani
   és a régi Szövetséget
   új rítussal váltani:
   pótolják a rest érzéket
   a merész hit szárnyai!
   Az Atyának és Fiának
   légyen áldás, dicsőség,
   üdv, hozsanna és imádat,
   ujjongások hirdessék!
   S aki kettejükből árad,
   a Lélek is áldassék!
   (Aquinói Szent Tamás: Himnusz az Oltáriszentségről)
25./ Te mondtad, Uram: én vagyok a világosság.
   Amióta melletted vagyok, úgy érzem, világosság gyúlt az életemben. Nem
   mindegy, hogy egy táj napsugárban fürdik, vagy sötétség borul rá. Hasonló
   a különbség a kegyelemmel elárasztott és a bűn sötétjében botorkáló lélek
   között.
   Ahogy a napfény rügyeket pattant, úgy kelti föl lelkemet a te malasztod,
   hogy az örök élet számára gyümölcsöt hozzon.
   Ahogy a fény meleget áraszt, úgy kap erőre lelkem is kegyelmed által.
   Ahogy felmelegítik a sugarak a levegőt, és az fölfelé száll, úgy vonz
   engem is hozzád a te kegyelmed.
   Uram, légy az én világosságom!
24./ Szentháromság egy Isten! Mi, a te teremtményeid, nem vagyunk egyedül a
   világban. Nem hagytál bennünket magunkra, nem hagysz társtalanul, fáradtan
   vándorolnunk egy távoli, hideg, közömbös istenség felé.
   Velünk vagy, mint a család atyja övéivel. ,,Atyánk''-nak szólíthatunk
   téged, s magunkat gyermekeinknek nevezhetjük.
   És te, Urunk, Jézus Krisztus, eljöttél közénk, hogy megmutasd nekünk az
   emberhez méltó élet szép példáját. Isten létedre testvérünk, barátunk
   lettél.
   És te, Szentlélek, isteni Szeretet, aki az Atyát és a Fiút összekötöd,
   ajándékunk lettél, hogy szívünket Krisztus szeretetére és szolgálatára
   buzdítsd. Előttünk jársz, világítod az utat, melyen járunk, hogy Krisztus
   hű követői maradhassunk.
   Atya, Fiú és Szentlélek! Hadd élhessek én is Szentháromságtok fényében és
   melegében!
   A mindennapi élet hajszájában sohase feledjem, hogy a Szentháromság bennem
   él, és erőt ád minden küzdelemben!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://nyusziatya.blog.hu/api/trackback/id/tr14151968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása